הכל אני יכולה בחופש הגדול

החופש הגדול התחיל אצלנו. אני עדיין בפוסט טראומה מבקרים לחוצים בהם צריך להכין ארוחות בוקר וצהריים גם יחד, לעסוק בענייני הבית, להפקיד את עמליה בזרועות המטפלת ולרוץ לעבודה, לחזור בטיסה לאסוף את כל הילדים ולהמשיך במירוץ עד הערב. אני יודעת שזה לא הוגן להתלונן כי באמת נהניתי מהעבודה ויש לי את הפריווילגיה של חופש גדול, מה שאין לרוב האנשים. ובכל זאת. רק לראות את אור שעבדה השנה קשה מאוד – רק לראות אותה נחה מעט, שווה לי את הכל. היא מסוג הילדות שמתאמצות מאוד להגיע להישגים ולקום כל יום מוקדם ולחזור כל יום מאוחר עם הפסקה של חצי שעה באמצע (הלימודים התקיימו מעשרה לתשע עד שלוש ארבעים אבל הם יצאו בשמונה ועשרים וחזרו בארבע) בלי הפסקות ביניים לחטוף אפילו איזה פרי (ארוחת צהריים ב 11:30) והמון שיעורים ותירגולים. לא היה לה זמן לדקה לעצמה. בן בן התמרד והתנהג לא ממש טוב, ואת זה אני אומרת על ההתנהגות האמריקאית הטיפוסית. לעומת ישראלי הוא חנון על. כמו שטל אמר: הוא פשוט צריך לדעת לא להתפס. מי כמוני בעד פריקת עול פה ושם כשאתה ילד, אחרת אי מתי?

בין כל הדברים הללו, גם סבא וסבתא באו לבקר. יצאנו לקמפינג (הלכנו לטייל ביער בלילה ועמליה אמרה: “בא לי להדליק את האור), נסענו לקנדה, היתה לי יום הולדת מלאה בקרובי משפחה (משהו שלא קרה כבר עשור והיה נעים לחזור לזה) ולקינוח – וירוס ההקאות הכי מרשים שאי פעם ראיתי. ומה הכי מדהים אותי בזה? שחטפתי את זה מתלמידה שלי ביום האחרון ללימודים. קלאסי. אה כן, קיבלתי המון המון מתנות שאתם לא תאמינו! תיקים ונעליים ובעיקר: כרטיסי מתנה לכל מיני רשתות אהובות, איזה כיף לי.

נכון שהבטחתי את סלט תפוחי האדמה הכי אליפות למרות שיש בו מיונז שאני שונאת בדרך כלל, אבל הסלט הזה כל כך  מושלם שהמיונז לא הורס דבר. חוצמזה שתפוחי האדמה לא שוחים במיונז אלא הרוטב מצפה אותם בדיוק כמו שצריך.

038

סלט תפוחי אדמה מהאוסף הכתום של בון אפטיט

לרוטב

3/4 כוס מיונז

1/3 כוס ריוויון

רבע כוס מיץ חמיץ (ככה אנחנו קוראים לנוזלי השימור של המלפפונים החמוצים)

ארבע כפיות חרדל

כפית סוכר

חצי כפית פלפל שחור גרוס

לסלט

שלוש ביצים קשות

חצי כוס מכל אחד מהרכיבים הבאים: בצל סגול קצוץ, סלרי קצוץ ומלפפונים חמוצים קצוצים

קילו וחצי תפוחי אדמה מבושלים, קלופים וחתוכים לקוביות

הכנה:

מערבבים את רכיבי הסלט

מערבבים בצנצנת את הרכיבים של הרוטב ומשקשקים, שופכים על הסלט, מערבבים בעדינות את הסלט כך שהרוטב יכסה את כולו. בתיאבון.

בפוסט הבא – מתכון למרענן הרשמי והגאוני של הקיץ.

4 thoughts on “הכל אני יכולה בחופש הגדול

Leave a Reply

