סלט פתיתים אה לה הול פודס מרקט

לפני חודשיים חגגנו מסיבת יום הולדת לעמליה.  אני חושבת שכבר סיפרתי לכן שאחרי מסיבת יום הולדת שנה מצאתי בחנות אביזרי מסיבות מגניבים של “פינוקי”  ולכן במשך שנה שלמה הלהבתי אותה על פינוקי כדי שהיא תאהב את המסיבה שלה. עד היום היא מזכירה את ה”אוללת פינוקי” שהיתה לה ושרשרת הדיגלונים תלויה לה מעל המיטה.

עכשיו, ביום שישי נסעתי להול פודס מרקט. זה סופר שאני קוראת לו “מוזיאון האוכל” כי הכל כל כך יפה שם וטעים ויקר רצח. כל דבר עולה מינימום פי שלוש מבכל מקום אחר. וכל הזמן חונות שם מכוניות יוקרה ענקיות זוללות דלק ואימהות בלונדיניות ורזות עם תכשיטים מנצנצים מוציאות את ילדיהן ותינוקותיהן וקונות בחנות שהיא עלק ידידוית לסביבה כי ככה זה כשאתה טחון, אתה מזהם את האויר ברכב שלך ויכול לקנות אוכל לא מזוהם במיטב כספך. אבל מה שקרה הוא שנתנו לי מתנת סוף שנה: גיפט כארד להול פודס ועכשיו גם אני יכולה ללכת (לשני ביקורים) להול פודס ולהרגיש כאילו שאני האחוז האחד (נשמע יותר טוב באנגלית). ואני גם מתלבטת מה לקנות ומה לא כמו איזו עניה מרודה שמרוויחה רק פי חמש מהשכר הממוצע במשק. אבל באמת: הכל שם כל כך טעים ויש שם מעדניה עצומה כי העשירים שלא עושים דבר, אין להם כל כך הרבה זמן לבשל וחוצמזה בישול בארה”ב היא תחביב מבזה, משהו שאבד עליו הקלח, עוד מעט נלך לנהר עם קרש כביסה. אז בפעמים הבודדות שכן מזדמן לי לטעום שם משהו זה ממש ממש טעים. למזלנו יש את האינטרנט, משם  אפשר לחמוס כל מתכון. קודם כל יש להם אתר עם אחלה מתכונים למיטיבי מתכונים באנגלית-אמריקאית http://www.wholefoodsmarket.com/recipes

ואת מה שאין שם, יש כבר אנשים שעלו על המתכון. את הסלט הזה הכנתי ל”אוללת” של עמליה והוא היה מוצלח מאוד. היום אני מתכבדת להציג בפניכן את הסלט האדיר של יזראלי קוסקוס ובעברית: סלט פתיתים (יוקרתי!)

מצרכים:

שתי כוסות פתיתים מבושלים

כוס חמוציות מיובשות

כוס אגוזי פקאן קלויים וקצוצים

שני בצלים ירוקים קצוצים

לרוטב:

שלוש כפות שמן

כף וחצי חומץ שמפניה (השתמשתי במיץ לימון)

גרידה של תפוז אחד

מיץ מחצי תפוז

חצי כפית כורכום

חצי כפית טימין יבש

חצי כפית טרגון יבש

מלח פלפל לפי הטעם

הכנה: אני סומכת עליכם. לערבב חומרים של הסלט, בצנצנת לשקשק את הרוטב, לשפוך ולערבב שוב. להיט.

9 thoughts on “סלט פתיתים אה לה הול פודס מרקט

    1. מה מצאתי ולא ידעתי? חומץ שמפניה-תפוזים-מוסקט (אלוהים יודע מה זה אומר) בשלושה דולר בטריידר ג’וס, יותר זול מלימון…

  1. מאד מאד נהנית לקרא את הבלוג שלך.

    הפתעת כשכתבת שאצל אמריקאים תחביב הבישול לא נחשב. מה לגבי מרתה סטיוארט ?
    אשמח לקבל הסבר.
    תודה רבה

    1. תודה ליאת. חלק מהאמריקאים חושבים שלבשל זה תחביב בזוי, שזה בזבוז זמן משווע. חלק מהם כמעט מנשקים לי את כפות הרגליים ומרגישים שהם ממש נחותים כי הם לא מבשלים. בכל אופן, אמריקאים כמעט ולא מבשלים ויש להם יחס מאוד טעון ומלא רגשות אשמה עם אוכל. אני אכתוב על זה פוסט יום אחד.

  2. כפרה, איך נרשמים לקבל אימיילים מהבלוג הזה?!

    וחולקת את חווית ההולפודס שלך. אבל יש שם את השוקולד האהוב עלי…

    1. גנצו? האם את גנצו “חידת באפי” מהבלוג גן צועני שנעלם? אשמח לדעת אם יש לך אכסניה חדשה.
      ותודה למיכל על המתכון המוצלח וסליחה שנדחפתי עם השאלה לגנצו בבלוג שלך…

Leave a Reply

