המסע אל האי אולי

לטובת הקהל המצומצם, קוראי שאינם נמנים בקרב חברי/חברי פייסבוק או משפחתי: החדשות ועיקרן תחילה – חוזרים לארץ!

לפני עשר שנים כמעט עזבנו (וגם התחלתי לכתוב בלוג, וואו, לא חשבתי שאתמיד עד כדי כך). טלכה, הידוע ברומנטיותו כי רבה תיאר איך עמדנו ליד שדה קוצים צהוב כמו שרק שדה קוצים של סוף יולי בישראל יכול להיות כל כך קוצני וצהוב ונסענו במונית לשדה התעופה. התינוקת אורצ’וק הביטה בפליאה במגדלי עזריאלי (אז עוד לא היה כביש שש) ואחרי כמה שעות היא הביטה בפליאה ברבי הקומות של לוס אנג’לס. כך התחיל המסע הגדול.

אנחנו חוזרים עכשיו. לפני כמה זמן שמעתי ברדיו הציבורי של ארה”ב שיחה עם בן למהגרים פקיסטנים שעזבו רגע לפני שהיה כמעט מאוחר מדי. עזבו מרצון ולא כפליטים. והנה אנחנו, במה שנדמה לי כתחתית של הממשל והחברה הישראלית, חוזרים לארץ. אני מאמינה ששלטון נתניהו כל כך הצליח שלא נשמע ממנו עוד הרבה זמן. שאפילו הביביסטים הכי אדוקים בסוף יבינו שזו לא הדרך. נכון שזה מייאש. אני קוראת בפייסבוק את הרעל שכתבי ישראל איום מייצרים ואת אלה שעונים להם בשמותיהם האמיתיים עם תמונה ליד זה בשירי הלל לשמש העמים ורצון עז להרוג סמולניות קיצוניות כמוני. יש סיכוי שאגמור תלויה על איזה עץ, כמו באירן. עכשיו זה קצת נראה לי מצחיק לכתוב שאני חוזרת כי רק בישראל אוהבים אותי באמת. אוהבים אותי ושונאים אותי. מקסים.

יש לנו זוג חברים שגרים עכשיו בישראל חודש וחצי. הם ישובו לכאן. האישה ישראלית לשעבר, הבעל אמריקאי (אני לפעמים קצת מקנאה באלה שטרפו את הקלפים עבורם) והיא פירסמה תמונה של מעונות האוניברסיטה בה הם גרים. תמונה לא מחמיאה של בניין ישן ומדשאה מוזנחת עם מכסי ביוב באמצע ואופני ילדים מוטלות שם. חברתה ל. כתבה שזה כמו מעברה. ל. גרה פה כל כך הרבה שנים אבל דבר לא ימחה את המבטא הישראלי ואת האופי הישראלי שלה. נכדיה הולכים לבית הספר היהודי למרות שהם יזכרו רק “אמא” “אבא” ובוקר טוב, כי גם אני לא יודעת רומנית או הונגרית ואפילו לא רוסית. אני מקווה שאני לא עושה טעות גדולה אבל אני רוצה להיות במקום שאוהבים אותי, כמו מקס שנסע לארץ יצורי הפרא והיה שם מלך יצורי הפרא ובסוף חזר למקום שאוהבים אותו יותר מכל.

4 thoughts on “המסע אל האי אולי

Leave a Reply

