סלט פסטה בסגנון אסייתי

שלג בנובמבר זה מקסים. להתעורר ולראות את הפתיתים המנצנצים האלה נופלים ברכות על הקרקע ולשמוע את צהלות הילדים. לתכנן מתי ניח את המזחלות לפארק הסמוך ומתי נצא לסקי. אבל השנה החורף באן ארבור ארוך וקשה, מלא , בימים של מינוס עשרים מעלות ומטה וכבר ירדו למעלה משני מטרים של שלג במצטבר, במרץ בכלל נמאס מכל העסק הזה ועדיין מינוס שש עשרה מעלות כרגע.  כל כך שמחה שאני לא שם החורף., יסלחו לי כולם. החורפים היו קשים אבל לא יודעת איך הייתי שורדת את החורף הזה.

כמובן שיש למה להתגעגע ואחד מהדברים הקטנים והמטופשים הוא סלט הפסטה של ספרואו מרקט. ברגע שטעמתי אותוהתאהבתי. למעשה אור קוראת עכשיו סדרת ספרים על ילדה שיודעת להכין מאכלים קסומים שכל מי שטועם אותם מכושף מיד. אז כנראה שזה אחד המתכונים. גיגלתי בבית את הרכיבים וגיליתי את המתכון ועכשיו הגיע הזמן שאתם תהנו. הוא גם מתכון סבלני במיוחד כך שהצמחונים יכולים להחליף עוף בטופו ולהוסיף ירקות מוקפצים (גזר, פלפלים, אדממה, זוקיני – יש לי הרגשה שהכל הולך) שונאי הכוסברה יכולים פשוט להשמיט אותה מהמתכון , רק אל תתעסקועם חומרי הרוטב, הם מושלמים כפי שהם.

pasta

סלט פסטה ועוף בסגנון אסייתי

רבע כוס סומסום

 חבילת פסטה

עוף צלוי – חצי קילו (צליתי בתנור חזה עוף בסויה, מירין ושמן סומסום)

שלוק של שמן נייטרלי (קנולה?)

שליש כוס רוטב סויה

שליש כוס חומץ אורז

כפית שמן סומסום

שלוש כפיות סוכר

חצי כפית תבלין ג’ינג’ר

רבע כפית פלפל שחור גרוס

שליש כוס כוסברה קצוצה

שליש כוס בצל ירוק קצוץ

הכנה:

מבשלים את הפסטה על פי ההוראות

קולים את הסומסום במחבת

(צולים את העוף חצי שעה בתנור (הכנתי לו מעטפה מנייר אפיה שיקבל את טעמי הרוטב ולא יתייבש)

 שמים את כל חומרי הרוטב בצנצנת ומנערים היטב (סויה, חומץ אורז, , ג’ינג’ר, שמן רגיל, שמן סומסום, סוכר, פלפל שחור)

מרכיבים – פסטה מסוננת בקערה, חותכים את העוף לחתיכות בגודל ביס ומוסיפים לקערה, סומסום קלוי, רוטב ועשבי .תיבול לקערה

בתיאבון!

3 thoughts on “סלט פסטה בסגנון אסייתי

  1. זה מתכון בול לטעמי וממש בא לי עכשיו שזה שיופר כי עד כה כבר כמה ימים המחלה האכזרית הזאת הוציאה לי את החשק לאכול מצד שני המזווה האסייאתי ריק חייבת לקפוץ בהקדם למלא את המלאי

    1. כולם כולם חולים. גמני.
      למזלי ההורים שלי באו ולקחו את גברת פעוטה ואחהצ יגיעו ההורים שלו.

  2. יואו זה נשמע טוב!
    חשבתי שאני צריכה למצוא שימושים נוספים לכל מצרכי הסושי ואת באת לי ממש בזמן

Leave a Reply

